2015-09-02

Weekend

Lauantaina muut lähtivät rannalle, mutta päätimme suomalaisten tyttöjen kanssa jäädä altaalle. Itse yritin pysyä poissa auringosta palaneen jalkani kanssa ja päätettiin Nooran kanssa treenata altaassa. Treeni oli mitä oli, mutta parempi sekin kuin ei mitään, hah. Huvittavan näköistä ainakin jos ei muuta. Myöhemmin kun muut tulivat takaisin, päätimme lähteä tyttöjen kesken Kutan rantaboulevardilla sijaitsevaan Beachwalk -ostoskeskukseen. Sovimme tapaavamme pojat ja Lenan noin kahden tunnin päästä siellä. Matkalla kävimme tankkaamassa skootterimme kadulla sijaitsevassa kojussa. Täällä bensaa voi ostaa asemalta tai kojuista, joissa sitä myydään 10 000 IDR hintaan åbsolut vodka pulloissa.

Pääsimme yllättävän hyvin perille, vaikka emme olleet ennen ajaneet sinne. Jätimme skootterit parkkiin pienen matkan päähän ja kävelimme rantaboulevardia pitkin. Matkan varrella oli myös keskuskatu, jossa oli kaikki merkkiliikkeet. Hinnat niissä olivat melko samoja kuin Suomessakin. Pienen kävelymatkan jälkeen pääsimme perille kauppakeskukseen, joka oli todella hieno. Se oli rakennettu auki, niin että osa oli ulkona ja osa sisällä. Toisessa kerroksessa oli pieniä puisto-alueita, joihin voi mennä istumaan. Siellä oli myös elokuvateatteri, sekä museo. Kauppoja löytyi jokaiseen makuun ja ruoka-paikkojakin oli runsaasti. Kahdeksan aikoihin tapasimme muut ulkona ja menimme syömään vähän hienompaan ravintolaan Lenan synttäreiden kunniaksi. Ravintola oli hienolla paikalla ja sen pihalla oli valaistu uima-allas. Ruoka oli ehkä hieman normaalia kalliimpaa, mutta erittäin hyvää. Itse söin Phillippin suosittelemaa Barramundia. Tarjoilija oli melkeinpä yltiömukava ja lauloi kuin oopperalaulaja. Hämmästyimme kaikki hänen lauluääntään, sillä emme olisi ikinä voineet kuvitella hänen laulavan niin hyvin. Ilta oli todella mukava ja lähdimme ruokailun jälkeen takaisin kohti villaa. Siellä istuskelimme vielä hetken, mutta menimme melko aikaisin nukkumaan.

Sunnuntaina muut suuntasivat rannalle, mutta päätimme Nooran, Yasminin ja Lauran kanssa mennä katsastamaan lähellä olevan Potato Head Beach Clubin. Ajoimme sinne ja perille päästyämme rakastuin ensi silmäyksellä paikkaan. Tulemme varmasti viettämään siellä vielä monia monia päiviä ja iltoja. Potato Headissa oli bambumattoja joihin päädyimme menemään ottamaan aurinkoa. Paikkaan olisi voinut myös varata pöytiä, mutta niihin oli kolmen tunnin jonot. Melko suosittu paikka siis. Upeasta infinity -poolista avautui mahtavat maisemat merelle ja rappusia pitkin olisi päässyt myös rantaan. Ei voi muuta sanoa kuin WAU!

Illalla olimme Double Six Beachilla surffipaikan omistajan Moglin ja hänen työntekijöidensä kanssa grillaamassa ja hengailemassa. Joku soitti kitaraa ja muutama loistava laulajakin oli sattunut paikalle. Paikalla oli myös muita vaihto-oppilaita ja oli kiva päästä tutustumaan hieman heihinkin. Kala oli paikallisten kalastamaa ja todella hyvää. Kaikki olivat niin ystävällisiä ja iloisia. Kokemus, jota en missään tapauksessa vaihtaisi pois. Erilainen mutta aivan mahtava ilta.